Livsemner i kristent perspektiv

Formålet med Kirkehøjskolen er at lave kurser i kristendom, hvor deltagerne sammen kan blive klogere på tro og religion, kirke og kristendom.

Det er kristendomsundervisning for voksne. Emnerne er centrale kristne eller religiøse temaer, formidlet forståeligt og livsnært.

Der er plads til fordybelse og også til samtale og erfaringsudveksling.

”Den kommende sæson i Kirkehøjskolen er det intet mindre end Bibelen, der er i centrum. Vi skal høre om Bibelens kvinder – om tilblivelsen af Det Nye Testamente – om at gendigte Det Nye Testamente – om, at tro ikke er viden – og vi skal synge nye og gamle salmer. Overskriften på sæsonen er: “Vi har alle spist af æblet”.  For det er vores vilkår, at intet menneske er fejlfrit,” siger bestyrelsesformand Hanne Drejer.